Waarom korting geven slecht is
Voordat je korting wilt geven, is het heel belangrijk om te weten met welke reden je korting geeft. Wanneer je aan korting denkt, denk je natuurlijk aan kleding winkels of iets in die richting, daar zie je vaak kortingen. Ook reclame’s op TV bieden vaak kortingen aan. Dit zijn vaak kortingen die wel handig zijn, en waar je wel iets aan hebt.
Korting geven is makkelijk en snel gedaan, zo kan je in een verkoopgesprek heel makkelijk toezeggen op korting. Want zo kom je de klant tegemoet, want deze vindt het al snel te duur natuurlijk. Nu is het geen ramp om een beetje korting te geven, maar wanneer je dit doet besef dan het volgende. Doe je dit om de klant over te halen? Of omdat de klant er om vraagt en het dus deel is van het onderhandelen.
Wanneer je korting geeft in het onderhandelen is het niet erg, dan kom je elkaar wat tegemoet en is dit te begrijpen. Het is nog steeds niet gewenst maar het is minder erg dan als je het doet om de klant te overtuigen.
Twijfel
Wanneer wel korting geven
