Wij kunnen maar niet genoeg benadrukken hoe belangrijk een sales funnel wel niet is als je meer leads en omzet wilt genereren. Een sales funnel is een uitstekende manier om nieuwe klanten te werven en te bepalen in welke fase toekomstige klanten op dit moment zijn.
Vudos maakt regelmatig gebruik van Sales Funnels, niet alleen om voor ons nieuwe klanten te werven, maar wij doen dit ook voor onze klanten! Omdat wij hier alenige jaren ervaring mee hebben weten wij welke tactieken goed en minder goed werken! Benieuwd wat wij voor jouw business kunnen betekenen op het gebied van de Sales Funnel? Klik dan hier!

Er zijn meerdere vormen van een ”sales funnel” zo heb je verschillende funnels die er op lijken. De verschillende funnels die er zijn hebben vaak ook een ander doel en resultaat. Zo heb je de marketing Funnel, of de actie funnel. Het werkt echter nagenoeg hetzelfde maar de te meten resultaten verschillen.
De basis van een Sales Funnel
De naam Sales Funnel komt vanuit het Engels. Sales is vertaald naar verkopen, en Funnel is trechter. Nu denk je vast, waarom trechter? Als je kijkt naar de bovenstaande afbeelding, zie je dat een groot vlak steeds kleiner wordt, een soort trechter dus. Ieder vlak is een ”fase” waarin de potentiele klant verkeerd. Je kan het ook zien als een omgekeerde piramide. Het begrip sales funnel wordt in de verkoop en marketing veel gebruikt, zo kan je in kaart brengen welke fases er in het verkoopproces bestaan.
Op het internet zijn talloze websites die informatie verstrekken over Sales Funnels, helaas is dit niet altijd correcte informatie. Iedere sales funnel verschilt ook per business, het is ook van uiterst belang dat de sales funnel correct aansluit met het verkoopproces. De sales funnel is ook erg handig om de accountmanagers en verkopers te begeleiden tijdens het verkoopproces. Om een zo goed mogelijke salesfunnel te maken voor jouw business helpen wij van Vudos je graag! Twijfel dusniet en vraag ons voor hulp!
De reden van de trechter of omgekeerde piramide is vrij eenvoudig. Boven in de trechter worden veel LEADS geplaatst. En aan het eind komen de leads met het meeste potentie uit. Dit zijn vaak de leads die overgaan op aankoop en dus klant zijngeworden. In de loop van het verkoopproces en de sales funnel vallen dus leads af. Vandaar dat de onderkant van de funnel kleiner is. Maar deze leads die er aan de onderkant uit komen zijn wel veel waardevoller dan de leads die er boven in instromen.
Het belang van de Sales Funnel

Fases
- Suspects
- Leads
- Prospects
- Klanten
Suspects
Lead
Prospects
Klanten
Hulp bij het maken van een sales funnel?
Je kan een sales funnel zo uitgebreid maken als je zelf wilt, of het handig en effectiefis verschilt. Nu snappen wij van Vudos dat het maken van een sales funnel en het opvolgen van leads niet voor iedereen is weggelegd. Dat is helemaal niet erg,maar het zou zonde zijn als er niet goed met de leads wordt omgegaan. Om te voorkomen dat jouw leads naar de concurrent gaan, willen wij jou graag helpen met de leads correct opvolgen.
Ondernemers denken altijd zelf alles beter te kunnen, dit is een grote fout de waarheid is dat er iemand anders altijd ergens beter in is dan jij!
Carl van de Velde